Tuesday 22 May 2012

naluri atau fitrah insani???

fitnah....ingin dijauhi malah mendekati...
ingin di elakkan malah di didedahkan...
antara fitnah zahir dan hati....
ku risau akan kedua-duanya...
tapi yang lebih merisaukan aku adalah..
fitnah di hati....
fitnah di hati....racunnya memakan diri...
bisanya....membunuh naluri...
kerananya terhapus naluri suci...
fitnah hati....
kerananya beribu alasan diberi...
merindui sang pencinta yang pendusta...
mencintai sang perindu yang kononya setia...
mengasihi insan yang lagaknya ingin memberi...
menyayangi dia yang sepertinya ingin berkongsi...
menyanjungi dia yang kelihatannya sungguh berbudi...
dongengnya mudah...
"dari mata turun ke hati...dari hati terucap kata...
dari kata terlanjur pula tindakan anggota..."
cukup sinonim kita dengan kisah dongeng sebegini...
maka dimana Ilahi di hati kita??
dimana Rasulullah d jiwa kita??
di mana ibu bapa di sanubari kita??
di mana posisi mereka kita sisihkan....??
kerana fitnah hati itu..terjunam aku dalam lembah yang hina...
kerana fitnah hati itu..tersungkur aku dalam tipuan dunia...
kerana fitnah hati itu..KITA terjunam dalam lubuk durjana...
kerana itu...jangan ditanya mengapa aku bergerak menjauh...
usah kau gusar mengapa aku diam seribu ungkapan...
usah kau tangisi mengapa aku tega meninggalkan setelah memberi harapan..
kerana aku...tidak mahu kau sekali-kali teralpa...


No comments:

Post a Comment